fredag 20 maj 2011

second hand & framtida projekt


Det här är början till ett lapptäcke är meningen. Återbrukade örngott från Fynd & Trend för 10 kr styck.

Har även en idé i huvudet till nya kuddöverdrag till vardagsrummet i morsmorsrutor i rosa/rött/grått/gärna lite blått och inramat av svart. Många färger, jag vill liksom förena dem, eftersom alla dessa färger finns i inredningen. (om det nu kan kallas inredning när man har en hyresrätt från 50-talets början fylld med missmatchade Myrornas-möbler och annat gammalt och fått).

1 kommentar:

  1. Svar: Jag brukar oftast virka med bomullsgarn och det är det garnet jag föredrar men som sagt det är ju rätt dyrt :/

    Och du har rätt om att på en av bilderna är mormorsrutorna virkade i akrylgarn (den med lila, rosa, blå och grå. Visst blir det bra men jag vet inte riktigt hur det håller i längden (har inte använt och tvättat det jag virkat med akrylgarn så mycket).

    Ett tips på prisvärt bomullsgarn är det från Stoff och Stil, det blir dessutom billigare styckpris om man köper 10 nystan eller mer.

    Finns i två olika tjocklekar. Det tjockaste:

    http://www.stoffochstil.se/Katalog/Sytilbehoer.aspx?group_id=8410

    Och tunnare:

    http://www.stoffochstil.se/Katalog/Sytilbehoer.aspx?group_id=8409

    Det garnet är helt okej tycker jag. Det enda är att det kan färga av sig lite grann om man "gnider" starka färger mot t.ex. vitt garn. Så det är väl iofs kanske inte så passande till just mormorsrutor ;)

    SvaraRadera