måndag 7 november 2011

Jag är med ny symaskin!

Jag och mamma var på Syfestivalen på Älvsjömässan i fredags och jag halvspontanköpte en symaskin. Hade tänkt bara gå dit för inspiration men så började jag kvällen innan fundera på om det kanske finns något bra mässerbjudande på symaskiner. Och jodå, det fanns gott om möjligheter. Gick hem efter en heldag på mässan med min Husqvarna Viking Emerald 118. Min lycka är total!


Packade upp maskinen på en gång och sydde ihop massa lappar (gammalt avstannat projket med lapptäcke i blåa toner) och sydde ett par gardiner till kvarterslokalen. Köpte lite tyg och en del sybehör och garner på mässan också. Planerar redan inköpen för nästa år, haha.

Nu går huvudet på högvarv och tänker ut det ena projektet efter det andra. Härnäst ska jag färdigställa mitt kuddöverdrag med mormorsrutor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar