onsdag 30 november 2011

Pyjamas

Fick färdigt ett UFO (unfinished object) häromdagen. Byxorna till denna mysoutfit/pyjamas har varit klara i över ett halvår men jag fastnade på tröjan. Hade gjort klart allt förutom ärmarna som jag hade tänkt fålla. Men det var svårt att fålla med min gamla maskin så tröjan blev liggande och då tappar man drivet litegrann. Men nu så hade jag maskinen igång så jag overlockade helt enkelt ärmarna och vips så var tröjan klar.

Helt återbrukat set förresten. Det randiga tyget köpte jag på Myrorna för en billig penning och upptäckte när jag kom hem att det var en sjal, men någon sjal har jag inte användning av. Muddarna på byxorna syns inte här, men är gjorda av en gammal grå collegetröja.

Mönstret till byxorna och tröjan kommer från Meedoms bok, det är en holkärmströja och vanliga byxor. Byxmönstret blev dock lite knasigt i och med att jag sydde en muddlinning, det blev för långt från mitt bak till grenen, men det ändrar jag nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar