onsdag 8 februari 2012

5 onödiga fakta

Jag har fått en utmaning från Fru Bäver och en award från snällaste Sandra Bowser Magnusson.

Utmaningen bestod i ett antal kluriga frågor att besvara:


1. Vad gjorde jag för 10 år sen?
Gick jag i 9:an och var allmänt clueless om livet och allt annat.

2. Vad gjorde jag för 1 år sen?
Var jag hemma med en nybliven 2-åring och en 4 månaders bebis, mitt uppe i amning och blöjbyten.

3. Fem snacks jag gillar:
cheez ballz
lösgodis
popcorn
knäckebröd
choklad

4. Fem sånger jag kan utantill:
Inte så många för jag har jättesvårt att komma ihåg texter men en hel del barnvisor och några kentlåtar.

5. Fem saker jag skulle göra om jag blev mångmiljonär:

ta körkort
köpa en fet bostadsrätt
lägga undan till sparande för barnen
köpa bil
bjuda hela storfamiljen på en utlandssemester i solen och värmen

6. Fem dåliga vanor:
har ett enormt sötsug
biter ibland på naglarna
sen finns det några till, haha, men de håller jag för mig själv

7. Fem saker jag gillar att göra:
promenera
virka
sy
gosa med mina barn
jobba

8. Fem saker jag aldrig skulle klä mig i eller köpa:
harembyxor
skinnbralls
stilettklackar
jeansjacka
kommer inte på något mer...

9. Fem favoritleksaker:

min SGII
mina symaskiner
en studsmatta (om jag hade en)
min blogg

10. Fem personer jag vill se göra denna utmaning:
 
Istället för att skicka vidare denna utmaning håller jag på att göra en egen utmaning. Hoppas att det är några stycken som hoppar på detta, det har med virkning och bild/film att göra! Kommer i nästa inlägg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar