måndag 12 mars 2012

Namnsnutte

Jag har ägnat mig åt lite terapi senaste dagarna och sytt två namnsnuttar till minsta dottern som hon kan ha med sig när hon börjar på förskolan i slutet av denna månad.


I snurriga sniglar från znok och imse vimse från liandlo samt stretchfrotte och lite stuvbitar tyg som jag hittade hemma. Om man tittar noga så syns det att jag prövat två olika sätt att sy applikationer, bred sicksack på de bruna bokstäverna och smal sicksack med tvillingnål på de röda bokstäverna. Filten ser lite vågig ut på bilden med det är för att den ligger på ett ojämt underlag.


Snigeltyget ligger mig varmt om hjärtat. Dels så missade jag det när det begav sig och fick tag i det senare av en vänlig själ som hade en bit över. Och dels så sjunger min lilla "lilla snigel akta dig" i tid och otid, den lärde hon sig sjunga innan hon kunde prata ens.

1 kommentar:

  1. Fint namn :-) Maja alltså!
    Kul att du hittade in hos mig och skrev så många kommentarer!
    Och det var roligt att hitta hit till dig också. Nu ska jag lägga mig som följare!
    Visst kan du få köpa lite tygbitar av mig om du vill! FQ låter som ett bra mått :-)
    Kan 20 kr vara ett okej pris?
    Jag kan göra så att jag försöker ta kort på de tyger som jag har hyfsat mycket av, så kan du ju välja själv :-)
    Kanske gör ett inlägg på bloggen med bilderna, annars mailar jag dig.
    Vi hörs! Kram Maja / Fiff

    SvaraRadera