fredag 7 december 2012

En Elise-scarf.

En virkad Elise sjal som blev mer som en scarf.


Mönstret finns på Ravelry  och jag har använt tre nystan Stoff och Stils 8/4 bomullsgarn i armégrönt och 3 mm virknålen till. Superfin grön nyans som jag letat länge och väl efter. De har nog ändrat litegrann på kvalitén på SoS? Jämförde detta garn med mina äldre 8/4 bomullsgarn därifrån och detta var mycket bättre spunnet samt luddade inte så mycket som jag upplevde att det äldre gör. Väldigt behagligt att virka med. Kanten är virkad av ett merceriserat bomullsgarn ur gömmorna, grönt och rosa är så fint ihop! 

Heter Virkstan på Ravelry med förresten om någon hänger där. Jag är mest där för att kolla på mönster men så har jag nördat ner mig lite i att skriva upp vilka virknålar jag har och sånt med... 

2 kommentarer:

  1. Det här var en fin blogg (med fint namn dessutom)!
    Och en jättefin scarf har du gjort, både mönstret och färgerna ser ju bra ut! Jag brukar också gå in på ravelry och titta på mönster men har aldrig visat några bilder av egna alster där.
    Jag tittar gärna in igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag tänkte på det när jag halkade in på din blogg! :-) Jag som tyckte jag var så fyndig, haha, visst inte den enda som tänkt det.

      Radera